I Complete, en blogg om vardagen med en unghäst.

Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

Fullständig lycka och total skräck...

Av Emilie Gustavsson - 31 maj 2011 17:04

Idag har jag suttit på Complete, snacka om fantastisk känsla!! Jag var kände mig som ett barn på julafton!!

Hade longerat med sadel och även haft stigbyglarna dinglandes för att vänja honom vid det sedan fortsatte jag med att hänga på honom ett tag.

Skrittade ett varv på volten och han skötte sig superbra trots att det var en hel del flugor som irriterade honom litegrann. Efter det provade jag att lägga lite tyngd i stigbygeln vilket gick jättebra, klappade honom på länden och grejade lite och han brydde sig inte ett dugg så jag kunde helt enkelt inte motstå frestelsen att lägga över benet!! Det var verkligen härligt att äntligen få sitta på hans rygg, inte kände jag mig stor heller. Vi skrittade ett par meter sedan satt jag av.

Jag svävade på moln in till stallet efteråt.

Complete och dom andra grabbarna stod inne ett par timmar under dagen för att vila sig lite och när jag skulle säga hejdå till Pippi innan jag gick till bussen hade han rullat fast i boxen.

Jag blev skiträdd och ropade på Emelie att hon skulle komma och hjälpa mig att dra loss honom.

När Emelie kom in i stallet försökte Complete slänga sig upp vilket resulterade att han lyckas fastna med bakbenet mellan boxgallret, han kom loss på en gång lyckligtvis men jag hann tänka tusen tankar på den lilla stunden.

Jag var helt övertygad om att "nu bryter han benet"!! När han kommit på fötter stod han med benet i luften men efter bara en liten stund stödde han helt normalt på det. Tog ut honom på gången och visiterade honom och det verkar som om han kom undan med skrapsår och blotta förskräckelsen.

Jag promenerade honom lite och han verkade helt ohalt, jag ska åka ner till stallet lite senare och visitera honom igen så uppdatering kommer.

Jag skulle ju tro att han svullnar upp men förhoppningsvis blir det inte allvarligare än så, jag har haft tillräckligt med otur med mina hästar nu!!

 
 
Jenny

Jenny

31 maj 2011 17:50

Vilken lycka att få sitta på honom!!


Jag förstår om du är avis, släpet är helt fantastiskt. Dock kan jag säga att jag kommer att gråta blod varje månad när avbetalningen kommer för det var inte billigt...
Men jag hoppas ju ha det lääääänge, typ hela livet... ;)

http://lilatiger.blogg.se

 
Q med ridtravare i fokus!

Q med ridtravare i fokus!

31 maj 2011 21:01

sv:Ja det var en himla tur..
Du verkar haft en händelserik dag du med.=)Trevligt att han tog det så lugnt vid "insittningen"

Jag har varit med när häst rullat fast sig i boxen och sedan fastnat i gallret jag också.Dock gick det inte så bra som med din. 7 veckor hängandes i vagga på strömsholm blev det för den hästen.Så himla otäckt när dom fastnar så där.=/
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Emilie Gustavsson

31 maj 2011 21:41

Complete är sutten på under hösten så han har ju varit med om det tidigare iallafall ett par gånger men han verkar vara en väldigt stadig kille. Är faktiskt betydligt stadigare än vad Bus var i många lägen vilket är skönt även fast Bus nerv var en av anledningarna till att jag älskar honom!

Åh fy vad obehagligt! Då hade vi en himla tur!! Tyckte det kändes som Complete satt fast i flera minuter fast det bara rörde sig om ngn sekund!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie Gustavsson - 14 september 2011 13:12

Nu var det riktigt länge sen jag bloggade och det beror väl framförallt på datahaveriet men jag har även haft lite bloggtorka!! Det har hänt massor sen sist, jag har bland annat flyttat till ett nytt stall och har numera två minuters gångväg till s...

Av Emilie Gustavsson - 9 juni 2011 20:40

Är tyvärr datorlös för tillfället!! Bloggen kommer olyckligtvis bli lite lidande pga detta men allting går bra med Pippi iallafall. Ska försöka uppdatera lite i helgen från mammas dator!!...

Av Emilie Gustavsson - 6 juni 2011 20:13


Idag fick jag och Pippi sällskap av Emelie och Vimsen ut på skogspromenad. Vi var väl ute i ungefär 20 minuter och Complete skötte sig exemplariskt hela tiden, jag har aldrig varit med om maken till otittig unghäst! Han gick fram överallt helt be...

Av Emilie Gustavsson - 5 juni 2011 18:38

Igår var jag som sagt på strömsholm!! Hade en fantastisk dag där den största behållningen var grand prix dressyren och även uppvisningstävlingen som delar av handikapplandlaget i dressyr stod för. Tjejen som tog hem segern i den sistnämnda klassen ...

Av Emilie Gustavsson - 4 juni 2011 22:34

Har haft en underbar dag på strömsholm med Tessan, Emelie och Hanna!! Fantastiskt väder och superfina hästar!! Snacka om att jag blivit inpirerad!! Är supertrött nu så det blir inget långt inlägg ikväll men jag berättar mer i morgon!! Stort tack ...

Presentation


Klicka nedan för att läsa mer om mig och I Complete.
Följ gärna vår alldeles vanliga vardag här på bloggen!


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards