I Complete, en blogg om vardagen med en unghäst.

Alla inlägg under juni 2011

Av Emilie Gustavsson - 9 juni 2011 20:40

Är tyvärr datorlös för tillfället!! Bloggen kommer olyckligtvis bli lite lidande pga detta men allting går bra med Pippi iallafall.Ska försöka uppdatera lite i helgen från mammas dator!!

Av Emilie Gustavsson - 6 juni 2011 20:13

Idag fick jag och Pippi sällskap av Emelie och Vimsen ut på skogspromenad.

Vi var väl ute i ungefär 20 minuter och Complete skötte sig exemplariskt hela tiden, jag har aldrig varit med om maken till otittig unghäst!

Han gick fram överallt helt bekymmerslöst och tittade inte ens på saker om Bus fullkomligt skulle få stora skälvan över.

Det är så himla skönt att han är som han är i tempramentet för han är så jäkla härlig att ha att göra med, hans uppfödare Elin har gjort ett fantastiskt jobb helt enkelt!

Min plan för de närmaste veckorna är att fortsätta sitta lite på honom och även börja tömköra/promenera honom i skogen sen ska han få gå på bete åtminstone hela juli och bara mysa så sätter jag igång honom försiktigt igen framåt mitten av augusti.


 Mitt hjärta! 


Av Emilie Gustavsson - 5 juni 2011 18:38

Igår var jag som sagt på strömsholm!! Hade en fantastisk dag där den största behållningen var grand prix dressyren och även uppvisningstävlingen som delar av handikapplandlaget i dressyr stod för.

Tjejen som tog hem segern i den sistnämnda klassen var superduktig och hade en jättefin häst!! 

Jag hamnade även öga mot öga med min stora förebild Jan Brink och blev fullständigt starstruck, lite pinsamt!!

Tack och lov att jag inte fick för mig att prata med honom.

Det blev lite shopping men faktiskt inte mer än ett schabrak och en borste.

Jag invigde schabraket idag och det var verkligen jättefint, det är mörkt duvblått/grått med en marinblå passpoal.

Pappa hjälpte mig med Pippi idag, det gick jättebra men pappa var lite nervös tror jag! Hur som haver blev det uppsutten skritt två varv på volten och sen skrittade vi fram till stallet. Duktiga ponny!

Av Emilie Gustavsson - 4 juni 2011 22:34

Har haft en underbar dag på strömsholm med Tessan, Emelie och Hanna!!

Fantastiskt väder och superfina hästar!! Snacka om att jag blivit inpirerad!!

Är supertrött nu så det blir inget långt inlägg ikväll men jag berättar mer i morgon!! Stort tack till mina finaste tjejer, ni är bäst!!

Av Emilie Gustavsson - 2 juni 2011 18:17

Idag har jag suttit på Complete igen, det gick superbra även denhär gången!

Skrittade i ca fem minuter sammanlagt i båda varven.

Jag är så himla stolt över min lilla kille, han är så otroligt trevlig att ha att göra med!

Vill också passa på att tacka Emelie som ställer upp och hjälper till från marken, skulle inte klara mig utan din hjälp!

Bjuder på en bild från idag, ber om ursäkt för att bloggen varit lite bildfattig under ett par dagar!


Lycklig tjej! 



Av Emilie Gustavsson - 1 juni 2011 12:20

Fy vilket ruskväder det är idag, tycker synd om alla som tar studenten! På en sådan speciell dag vill man ju ha strålande solsken och värme!

Pippis ben såg fint ut idag iallfall, han var inte svullen eller öm.

Har lagt in halmbalar på högkant längs boxväggen han rullade fast emot så nu kan han inte lägga sig intill väggen längre. Hoppas att det fungerar! Pappa ska hjälpa mig med att sätta upp plyfaskivor i nederkan på boxgallret också.

Farmor berättade att det har aldrig skett en liknande olycka på dom ca 30 åren som stallet har sett ut som idag så Pippi hade maximal otur. Jag vill understryka att stallet är GODKÄNT och det är alltså godkända mått även på gallret.

Har bara borstat och pysslat med Pippi idag sen fick han gå ut med regntäcke på sig så han slipper bli ruggig. Han är så himla fin i den kahki gröna färgen på täcket. 

Jag ska försöka få tag på schabrak och lindor i en liknande nyans, får se om jag hittar något på Strömsholm. 

Nu ska jag göra mig iordning inför jobbet och efter det blir det studentfirande!

Hoppas på en bra kväll!! 

Presentation


Klicka nedan för att läsa mer om mig och I Complete.
Följ gärna vår alldeles vanliga vardag här på bloggen!


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards